ေက်ာင္းကုိေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကေလးမ်ား က်ေနာ့္ဆီေျပးလာၾကၿပီး “မဂၤလာပါ ဆရာ” ဟု သံၿပိဳင္ရြတ္ဆုိကာ ႀကိဳဆုိၾကေလသည္။ မေမ့ႏုိင္ေသာ ခံစားမႈေလးတစ္ခု က်ေနာ့္ရင္ထဲတြင္ တုိး၍လာေတာ့သည္။ ႀကိဳဆုိႏႈတ္ ဆက္ၿပီးေသာအခါ က်ေနာ့္ လြယ္အိတ္ကုိ ယူသူက ယူ၊ က်ေနာ့္ထမင္းခ်ိဳင့္ကုိ လက္ကမ္းသူက ကမ္း။ အၿမဲ အမွတ္တရျဖစ္ေစသည့္ ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခု ပင္။ ေန႔လည္ ထမင္းစားခ်ိန္တိုင္း ကေလးေတြႏွင့္အတူ စားျဖစ္သည္။ “ဆရာ့ အတြက္..” ဟုဆုိကာ အိမ္က ထမင္း၊ ဟင္း အပုိယူလာသူကလည္း မနည္း။ ေန႔လည္ေန႔ ခင္း ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္တြင္ “ဆရာ အိပ္ခ်င္ေျပစားဘုိ႔” ဟုဆုိကာ လဖက္သုတ္ကုိ တစ္ေန႔ တစ္ေယာက္ ပုံမွန္ယူလာတတ္ၾက ေသးသည္။ က်ေနာ့္ ဥာဏ္ရွိသေလာက္ ၀ရိယစုိက္ထုတ္၍ သင္ၾကားေပး ခ့ဲသည္။ စာမလုိက္ႏုိင္ေသာ ကေလးမ်ားကုိ တျခားသူမ်ားထက္ ပုိ၍ ဂရုတစိုက္ သင္ၾကားေပးသည္။ စာမရေသာ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအား အျပစ္ေပးဆုံးမ သကဲ့သုိ႔၊ စာေတာ္သူမ်ားကုိလည္း အၿမဲ ဆုေပးတတ္သည္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခါနီးတိုင္း ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ အၿမဲ ေျပာေလ့ရွိသည္။
က်ေနာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ရေတာ့မည္။ ကေလးေတြႏွင့္ ခဲြရေတာ့မည္ ဟူေသာ အသိႏွင့္အတူ ၀မ္းနည္းမႈေတြက တေပြ႕တပုိက္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးမွ ႏႈတ္ဆက္ပဲြက်င္းပေပးသည္။ ကေလးမ်ားက်ေနာ့္ကုိ ကန္ေတာ့ ၾကသည္။ ကန္ေတာ့ခ်ဳိး ဆုံးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ တရႈံ႕ရႈံ႕ငုိၾက ေလသည္။ ခြဲရေတာ့မည့္အခ်ိန္ၾကမွ ဆရာႏွင့္တပည့္တုိ႔၏ ျဖတ္၍မရေသာ သံေယာဇဥ္ ကုိ က်ေနာ္ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ခဲ့ေလသည္။ “မင္းတုိ႔ေလးေတြ အတြက္ ဆရာ အၿမဲတမ္း ရွိေနခ်င္ပါတယ္ကြယ္” ။ ခံစားမႈေတြကုိ မ်ဳိသိပ္ မထားႏုိင္ေတာ့တဲ့ က်ေနာ္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ေတြေ၀သြား သည္မသိ။ “ဆရာ.. ကေလးေတြ ကုိ ဆုံးမစကားေလး ေျပာခဲ့ပါအုံး” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက သတိေပးမွ ေဆြးျမည့္ေနေသာ စိတ္တုိ႔ကုိ ျပန္ လည္အားေမြးကာ ဆုံးမစကားေျပာလုိက္သည္။ ေျပာရင္းႏွင့္ပင္ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္တုိ႔က ေ၀့တက္လာေသာ မ်က္ရည္မ်ားအျဖစ္ သက္ေသထူ ေနၾကေလသည္။ လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ကေလးမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္ ခဲြခဲ့ ရေလၿပီ။
3 ေယာက္ရဲ႕အျမင္