"စိတ္ႏွလုံးရႊင္ၿပံဳးႏုိင္ပါေစ"

မေမ့ႏုိင္ေသာေက်ာင္းကေလး  

စာေရးသူ >> အညာသား

(ဇာတ္သိမ္းပုိင္း)

ေက်ာင္းကုိေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကေလးမ်ား က်ေနာ့္ဆီေျပးလာၾကၿပီး “မဂၤလာပါ ဆရာ” ဟု သံၿပိဳင္ရြတ္ဆုိကာ ႀကိဳဆုိၾကေလသည္။ မေမ့ႏုိင္ေသာ ခံစားမႈေလးတစ္ခု က်ေနာ့္ရင္ထဲတြင္ တုိးလာေတာ့သည္။ ႀကိဳဆုိႏႈတ္ ဆက္ၿပီးေသာအခါ က်ေနာ့္ လြယ္အိတ္ကုိ ယူသူက ယူ၊ က်ေနာ့္ထမင္းခ်ိဳင့္ကုိ လက္ကမ္းသူက ကမ္း။ အၿမဲ အမွတ္တရျဖစ္ေစသည့္ ျမင္ကြင္းေလးတစ္ခု ပင္။ ေန႔လည္ ထမင္းစားခ်ိန္တိုင္း ကေလးေတြႏွင့္အတူ စားျဖစ္သည္။ “ဆရာ့ အတြက္..” ဟုဆုိကာ အိမ္က ထမင္း၊ ဟင္း အပုိယူလာသူကလည္း မနည္း။ ေန႔လည္ေန႔ ခင္း ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္တြင္ “ဆရာ အိပ္ခ်င္ေျပစားဘုိ႔” ဟုဆုိကာ လဖက္သုတ္ကုိ တစ္ေန႔ တစ္ေယာက္ ပုံမွန္ယူလာတတ္ၾက ေသးသည္။ က်ေနာ့္ ဥာဏ္ရွိသေလာက္ ၀ရိယစုိက္ထုတ္သင္ၾကားေပး ခ့ဲသည္။ စာမလုိက္ႏုိင္ေသာ ကေလးမ်ားကုိ တျခားသူမ်ားထက္ ပုိ ဂရုတစိုက္ သင္ၾကားေပးသည္။ စာမရေသာ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအား အျပစ္ေပးဆုံးမ သကဲ့သုိ႔၊ စာေတာ္သူမ်ားကုိလည္း အၿမဲ ဆုေပးတတ္သည္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခါနီးတိုင္း ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ အၿမဲ ေျပာေလ့ရွိသည္။

တစ္ေန႔ ….

ေက်ာင္းပ်က္ရက္ မ်ားယုံသာမက စာေမးလွ်င္ေကာင္းေကာင္းမရ၊ အိမ္စာလဲ ပုံမွန္မလုပ္ေသာ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ကုိ က်ေနာ္သတိထားမိ သည္။ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္မျပည့္၊ စာမရေသာေၾကာင့္ စာေမးပဲြက်မွာလဲ စုိးရိမ္ မိသည္။ စုံစမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ထုိေက်ာင္းသားေလးတြင္ အေဖမရွိေပ။ မိခင္ျဖစ္သူကလည္း ပညာေရးကို အားက်သူမဟုတ္။ ဆက္လက္ျဖတ္ သန္းရမည့္ ဘ၀ခရီးရွည္ႀကီး အတြက္ “ပညာ” ဟူေသာ အသိဥာဏ္မရွိလွ်င္ လမ္းမွားသုိ႔ ေရာက္သြားႏုိင္ေသာ အဖမဲ့သားေလး ဘ၀အတြက္ ရင္ေလး မိသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးႏွင့္တုိင္ပင္ကာ “ပညာ” ႏွင့္ အလွမ္းေ၀း လွေသာ ထုိသားအမိဆီသုိ႔သြားကေလးပညာေရးအတြက္ လက္ခံ နားလည္ေအာင္ ေျပာဆုိရွင္းျပၿပီးေနာက္ ထုိေက်ာင္းသားေလးအား ပညာ ေရးကုိ စိတ္၀င္စားေစခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္ ၄င္းေက်ာင္း သားေလးသည္ ေက်ာင္းတက္၊ စာဖတ္၊ စာက်က္ ပုံမွန္ျပန္ျဖစ္လာေတာ့သည္။

က်ေနာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ရေတာ့မည္။ ကေလးေတြႏွင့္ ခဲြရေတာ့မည္ ဟူေသာ အသိႏွင့္အတူ ၀မ္းနည္းမႈေတြက တေပြ႕တပုိက္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးမွ ႏႈတ္ဆက္ပဲြက်င္းပေပးသည္။ ကေလးမ်ားက်ေနာ့္ကုိ ကန္ေတာ့ ၾကသည္။ ကန္ေတာ့ခ်ဳိး ဆုံးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ တရႈံ႕ရႈံ႕ငုိၾက ေလသည္။ ခြဲရေတာ့မည့္အခ်ိန္ၾကမွ ဆရာႏွင့္တပည့္တုိ႔၏ ျဖတ္မရေသာ သံေယာဇဥ္ ကုိ က်ေနာ္ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ခဲ့ေလသည္။ “မင္းတုိ႔ေလးေတြ အတြက္ ဆရာ အၿမဲတမ္း ရွိေနခ်င္ပါတယ္ကြယ္” ။ ခံစားမႈေတြကုိ မ်ဳိသိပ္ မထားႏုိင္ေတာ့တဲ့ က်ေနာ္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ေတြေ၀သြား သည္မသိ။ “ဆရာ.. ကေလးေတြ ကုိ ဆုံးမစကားေလး ေျပာခဲ့ပါအုံး” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက သတိေပးမွ ေဆြးျမည့္ေနေသာ စိတ္တုိ႔ကုိ ျပန္ လည္အားေမြးကာ ဆုံးမစကားေျပာလုိက္သည္။ ေျပာရင္းႏွင့္ပင္ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္တုိ႔က ေ၀့တက္လာေသာ မ်က္ရည္မ်ားအျဖစ္ သက္ေသထူ ေနၾကေလသည္။ လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ရင္း ကေလးမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္ ခဲြခဲ့ ရေလၿပီ။

“က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏုိင္ပါ။ အျဖဴ၊ အစိမ္းျမင္လွ်င္ ေက်ာင္းသား ဘ၀ကုိသာမက တစ္ခဏသာ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူေလးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ကုိပါ ျပန္လည္တမ္းတ လြမ္းဆြတ္ မိသည္။ က်ေနာ္တု႔ိအားလုံး၏ အနႏၱဂုိဏ္း၀င္ ေက်းဇူးရွင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားကုိ ေဆာင္းပါေလးႏွင့္ ရွိသုံးခါခုိး၊ ရုိက်ိဳးအပ္ပါသည္။”

This entry was posted on Wednesday, April 30, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

3 ေယာက္ရဲ႕အျမင္

ေနာင္ေတာ္ ဆရာ ေယာက္ဖၾကီးေရ။ ညီေတာ္လဲ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ရႈပ္ခဲ့တာေတြကို လြမ္းလာတယ္ :P

Inn sayar gyi lar :P Kg tal set yae bar..

ဗိုလ္ဟိန္း ေကာင္းသဗ်
အေရးအသားကလဲ ေခ်ာလ္ု႔အဆင္ေျပတယ္
ပန္းပ်ိဳးလက္ ဘ၀ ေလးက ခ်စ္စရာ ေကာင္းတယ္
အဆင္ေျပပါေစဗ်ိဳ႔